Wymiana mocowań skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Owrone
    Ambiente
    • 2010
    • 115

    #2
    Wymiana mocowań skrzyni biegów

    Witam,

    Wymieniłem 3000km temu kompletna dwu mase wraz ze skrzynią biegów, do tej pory nie bylo z tym zadnych problemów, aż do zeszłego poniedziałku, gdy z pod silnika wydobył sie przerazający trzask i samochod na dobra sprawe przestał normalnie pracowac( ciezka praca sprzegła), odstawiłem samochod do aso, diagnoza: Urwane mocowanie skrzyni biegów(łapa), z informacji otrzymanych przez pracownika aso usłyszałem ze przy przebiegu około 120000km należy takowe mocowanie wymienić.... moja O2 ma 135000 i szczerzxe mówiąc nie spotkałem się z taką informacją na temat wymian mocowań??


    Moje pytanie jest nastepujące:
    Czy wogóle sie wymienia te łapy, czy to ma tylko miejsce w o2 czy tez w o1... spotkał sie ktoś z tym


    dzieki za info.. pozdrawiam
    Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
    Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      było

      Octavia

      Komentarz

      • Owrone
        Ambiente
        • 2010
        • 115

        #4
        k085, kolego to nie chodzi o poduszki pod silnikiem..... to jest metalowy element wielkosci dłoni..... sa takie 4 pod szkrzynią biegów.....
        Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
        Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          domyśliłem się, że chodzi o poduchy skrzyni. Jeśli o co innego to wybacz nie słyszałem o wymianie takowego elementu co ileśtam
          Octavia

          Komentarz

          • Owrone
            Ambiente
            • 2010
            • 115

            #6
            No własnie,ja tez nie słyszałem i dlatego info na forum...
            Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
            Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Owrone, a o jakich 4 elementach pod skrzynią ty mówisz? Skrzynia jest skręcona z blokiem silnika a całość "wisi" na dwóch poduszkach ( lewej, przy rozrządzie i prawej przy skrzyni ) + dodatkowo całość usztywnia podpora z tyłu skrzyni zamocowana do elementu metalowo-gumowego zainstalowanego w sankach. Jeśli to nie ta podpora się rozpadła, to prawdopodobnie mógł się uszkodzić aluminiowy wspornik do którego przymocowana jest poduszka skrzyni. Przyczyn takiego uszkodzenia może być kilka. m. in. nieprawidłowe złożenie tych elementów po wymianie skrzyni bądź nie wymienione śruby mocujące ten element ( są jakby jednorazowe, po ich odkręceniu trzeba je wymienić na nowe ), które się po prostu zerwały i skrzynia opadła w dół.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Owrone, Oczywiście jak pisze kowal 2002 ani łap (poduszek) skrzyni biegów ani aluminiowych wsporników dokręcanych do skrzyni czy bloku silnika się nie wymienia przy jakimś tam przebiegu. Po prostu chcą Cię wkręcić i na Ciebie zwalić winę i koszty!!! Totalne chamstwo!. Po prostu nie dokręcili lub przekręcili śruby mocujące które się zerwały. Dodatkowo po każdym odkręceniu powinno się te śruby wymienić na nowe. (koszt z 5 pln!!) Podczas dokręcania ulegają one trwałemu wyciągnięciu i tracą swoją odpornośc i właściwości.

                Po prostu pewnie podczas wymiany nie zostały wymienione lub dokręcone zamiast z odpowiednim momentem (w zalezności od śruby 60Nm+90st, 40Nm+90st) to na chama jakąś rurką. poniżej serwisówka. Wyraźnie jest napisane które śruby trzeba wymienić na nowe i z jaką siłą je dokręcić.
                Załączone pliki
                Tomek

                Komentarz

                • octawia 2.0
                  Drive
                  • 2010
                  • 54

                  #9
                  Witam
                  na rysunku od (Tomek_dx) są przedstawione wartości z jaką dokręcać poduszkę w OI. Ja posiadam OII i mam pytanie czy wiecie z jakim momentem trzeba dokręcić łącznik dolny który łączy skrzynię i sankami w których jest poduszka? ( Są tam trzy śruby). A moje następne pytanie to o poduszkę silnika i skrzyni i też ich moment dokręcenia.
                  Z góry dziękuje za pomoc.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    octawia 2.0, poduszki w OII - takie same momenty jak w OI. Wspornik: dwie śruby bliżej siebie ( te wkręcane w blaszaną część wspornika) 40Nm/50Nm - zależy od wytrzymałości śruby +90st, trzecia śruba ta w aluminiowej części wspornika 100Nm + 90 st. . Najpierw przykręcasz te dwie słabsze a potem tą mocniejszą.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • octawia 2.0
                      Drive
                      • 2010
                      • 54

                      #11
                      No wielkie dzięki.
                      jestem po wymianie poduszki w belce i tego lizaka co łączy belkę ze skrzynią teraz tylko śruby muszę wymienić. Ale jak na razie to podczas zmiany biegów między 2000-2500 coś dziwnie puknie w momencie puszczenia sprzęgła kiedy mam wyższy bieg. np z trójki na czwórkę. Może ktoś wie co to może być?? (dwu i sprzęgło wyło wymieniane)

                      [ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 20:41 ]
                      a możecie jeszcze zdradzić co oznacza 100Nm + 90st. chodzi mi o +90st?

                      Komentarz

                      Pracuję...